2016. június 6., hétfő

Pudingos-epres szelet




Jajj gyerekek, ez a süti KÖTELEZŐ!
 Annyira finom, krémes és puha, hogy észre sem veszed, hogy eszed :)
Alapja linzer tészta, melyet könnyű pudingos krém tesz még szájban-olvadósabbá. Annyi a sztorija, hogy nincs vasárnapi ebéd süti nélkül, pláne ha itthon vagyok, csakhogy még az előző kreálmányomat sem fogyasztotta el a család. Ebből kifolyólag nem akartam túlbonyolítani a dolgokat, így egy jól bevált receptet variáltam meg kicsit és kötöttem össze gyümölcsfüggőségem aktuális tárgyával. Ő lett a végeredmény.

H O Z Z Á V A L Ó K 

Tészta:
  • 40 dkg finomliszt
  • 20 dkg vaj
  • 1 db tojás
  • 1 kávéskanálnyi szódabikarbóna
  • 8 dkg cukor
  • 2 ek kakaópor
  • 1 ek tejföl
Krém:

  • 5 dl tej
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 20 dkg cukor
  • 400 g tejföl 
  • 15 dkg eper
E L K É S Z Í T É S

1. Az első dolgunk az lesz, hogy az eperből epervelőt csináljunk. Ezt úgy tudod elérni, hogy a megtisztított epret áttöröd mondjuk krumplitörővel, vagy akár le is turmixolhatod. Ezután egy nagyon apró lyukú szitán csöpögtesd le, a lényeg, hogy a lehető legtöbb folyadéktól megszabadítsd.
2. A krém alapja következik: a vaníliás pudingot a cukorral és a tejjel főzzük fel, majd hagyjuk kihűlni.
3. Ez idő alatt a tészta összetevőit gyúrjuk össze, majd tegyük hűtőbe legalább 20 percre.


4. A kihűlt pudinghoz adjuk hozzá a tejfölt és az epervelőt, majd alaposan keverjük el. 


5. A tésztát vágjuk ketté, nyújtsunk belőle 2, a formának megfelelő lapot. (én 34x22 cm-s tepsiben sütöttem, de elég sok tészta maradt)
Az első kinyújtott lapunkat a tepsibe helyezzük, megszurkáljuk villával, majd rásimítjuk a krémet. Ezután rátesszük a másik lapot, szintén megszurkáljuk, majd 180 fokos sütőben kb  fél óra alatt készre sütjük. 

Tipp: a maradék tésztával díszítheted a sütit (mielőtt megsütöd, persze) de elhagyható. 




Remélem tetszett :) Jó étvágyat hozzá! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése