2016. június 9., csütörtök

Extra szülinapi torta






Június 7.-én dupla szülinapot ünnepeltünk, ezért a torta is értelemszerűen egy nem mindennapi kreálmány kellett legyen ;) Mivel nem gondoltam, hogy itt is meg fogom majd osztani, sajnos nem készítettem fázisképeket, de ezt próbálom a részletes leírással kompenzálni. Nagyon tetszenek az ilyen jellegű torták, úgyhogy nagyon örültem, hogy vééégre volt lehetőségem kipróbálni.


H O Z Z Á V A L Ó K

Piskóta 1
  • 20 dkg vaj
  • 2 bögre cukor
  • 2,5 bögre liszt
  • 1 bögre tej
  • 4 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 ek holland kakaópor

Piskóta 2
  • 12 dkg vaj
  • 1 bögre cukor
  • 1,5 bögre liszt
  • 0,5 bögre tej
  • 2 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 csomag vaníliás cukor
Alap vajkrém:
  • 40 dkg jóféle vaj
  • 4 tojásfehérje
  • 25 dkg kristálycukor
  • egy csipet só
Alap főzött krém:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 8 dkg cukor
  • 5 dl tej
Túrókrém
  • 30 dkg tehéntúró
  • 1 citrom leve és héja
  • 2 ek porcukor
  • 3 ek alap vajkrém
  • 10-12 szem málna
Csokimáz:
  • 1 tábla étcsoki
  • 8dkg vaj
Díszítés:

eper, cseresznye, bármilyen csokis édesség, nálam darabokra vágott ostyaszelet,maradék csokimáz, kókuszreszelék, mi szem-szájnak ingere :D

E L K É S Z Í T É S

1. Még előző nap a piskótával kezdjük: a puha vajat a szoba-hőmérsékletű (!) tojásokkal és a cukorral habosítsuk ki. Nagyon jó dolog ha állványos robotgépünk/ mixerünk van, akkor csak felváltva szórjuk bele a cuccokat és kész :) a száraz hozzávalókat keverjük el. Ha szép világos és homogén lett a cukor-tojás-vaj kombó, apránként adjuk hozzá a száraz anyagokat, majd szintén apránként a szoba-hőmérsékletű (!) tejet. Míg ismételgetjük a folyamatot egy 28 cm átmérőjű tortakarika aljára tegyünk sütőpapírt, a sütőt melegítsük elő 180 fokra, majd süssük készre a csokis piskóntákat. Ez kb 50 percet vesz igénybe, de ellenőrizzük le fogpiszkálóval mielőtt kivesszük a sütőből.

2. A Vanílilás piskótát ugyanígy készítsük el, de mivel csökkentett az anyagmennyiség és jobban is mutat egy kisebb "emelet", ezt egy kb 20-24 cm átmérőjű formában süssük meg.
Első napra így ennyi, legjobb, ha hagyjuk a a formában kihűlni a tortalapot.

3. Az alap vajkrém nevezetű cucc a következő. Ez egy kicsit nagyobb körültekintést igényel, de egyáltalán nem bonyolult. A lényeg: a tojásfehérjéket egy nagyon tiszta, zsírmentes edénybe tegyük, előtte ajánlott a tálat egy negyed citromszelettel vagy pár csepp ecettel áttörölgetni. A négy tojásfehérjét a cukorral és a sóval gőz fölött melegítsük csípősre. (ha beledugjuk az ujjunkat már-már kellemetlenül meleg, kb 45 fokos kell legyen). Ezután kihűlésig habosítsuk, nyúlós-szirupos-fehérséget kapunk a végén. Adagonként adjuk hozzá a puha vajat, na ijedjünk meg, nem lesz egyből bárányfelhő kinézetű :D még kb 5 percig habosítsuk maximum fokozaton, és el is készült.

4. Az alap főzött krémünket úgy főzzük, akár egy átlagos pudingot, majd hagyjuk teljesen kihűlni.

5. A túrókrémhez a hozzávalókat botmixerrel teljesen homogénné varázsoljuk. 

Kezdhetjük összerakni 

A csokis piskótát három vékony lapra vágjuk.
Ugyebár volt egy jókora adag vajkrémünk, amiből 3 kanálnyit a túrókrémbe tettük. Én a többit a következő szerint osztottam fel: 2 evőkanálnyi a díszítésre, a többit alaposan elkevertem a főzött alapkrémmel. Igen ám, de ez így elég uncsi, ízesíteni kell valamivel. Két edénybe egyenlően osztottam el a krémet, az egyikbe 2 evőkanálnyi kókuszreszeléket, a másikba cappuccino port tettem, alaposan összekevertem, majd megtöltöttem a csokis tortalapokat a két különböző krémmel. Remélem követhető :D

A vaníliás piskótát kettévágtam, megkentem a krémmel, majd kb 10-12 szem friss málnát nyomkodtam bele, legyen valami kis extra :) Mindkét emelet mehet a hűtőbe 2-3 órára.

Mindkét torta oldalát kenjük meg vékonyan a megmaradt vajkrémmel, majd óvatosan tegyük a kicsit a nagyobbikra. Ilyenkor jól látható hol van még hiba, ki lehet javítani, szépíteni, bár mondjuk én szándékosan hagytam ilyen félmeztelenül, rusztikus hatást kelt és szerintem nagyon jól néz ki a csokival :)
A csokit olvasszuk fel a vajjal, ne legyen forró. Kanalazzuk rá a fölső szintre,simítsuk el, majd a maradék csokit öntsük zacskóba és azzal csorgassuk körbe mindkét szintet.
A díszítés: szórtam rá egy pici kókuszt utalva ezzel a töltelék ízére, csokiba, majd kókuszba mártott eper, csokidarabok, cseresznye, stb. csak a képzelet szab határt  :)
Nagyon nagy sikere volt és még nagyobb öröm volt csinálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése