2015. április 9., csütörtök

Superman torta




     Egy kedves barátom szülinapjára sütöttem meg ezt a tortát. Mivel ez volt az ajándék is egyben, teljes erőmmel arra törekedtem, hogy ne csak finom legyen, hanem nagyon mutatós is :) Már jó előre kigondoltam, hogy milyen is lesz, ezért alig vártam a kezdés pillanatát, aztán zene be, kötény fel, és kezdődhet a móka! 
       A piskóta receptjét a Sütik Birodalma oldalán találtam, ami ezentúl a Top1 számomra. Mindenkinek ajánlom!


Hozzávalók:
Piskóta
(24 cm átmérőjű tortaforma)

  • 25 dkg liszt
  • 22 dkg cukor
  • 1,2 dl olaj
  • 1,2 dl tej
  • 3 db tojás
  • 3/4 cs. sütőpor
Krém:

  • 30 dkg gyümölcsjoghurt (nálam epres Jogobella)
  • 10 dkg porcukor
  • 1 ek citromlé
  • 4 dl tejszín
  • 1 cs expressz zselatin
Fondant:

  • 25 dkg pillecukor
  • 1-2 ek víz
  • 1 diónyi vaj
  • 45 dkg átszitált (!) porcukor
  • citromsárga, kék és piros ételszínezék. (lehetőleg por/zselé)
Vajkrém a fondant alá:
  • 10 dkg vaj
  • 8 dkg porcukor
  • 1 tk vaníliás cukor

Piskóta

  1. A lisztet a sütőporral elkeverjük;
  2. A tojásokat különválasztjuk; a tojássárgáját a cukor felével, a tejjel és az olajjal jól elkeverjük, majd apránként hozzáadagoljuk a lisztet;
  3. A tojásfehérjét a cukor másik felével kemény habbá verjük;
  4. Apránként adagoljuk a tojásfehérjéből készült habot a sűrű tésztához;
  5. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, s előmelegített sütőben, 170 fokon kb 40 percig sütjük.
Krém
  1. A joghurtot elkeverjük a porcukorral, a leszűrt citromlével és a zselatinporral, majd lazítjuk a tejszínhabbal.
  2. A kihűlt, ketté vágott piskótát megtöltjük a krémmel.



Vajkrémes bevonat

        A hozzávalókat habosra keverjük, majd vékonyan bevonjuk vele a tortánkat. Erre azért van szükség, mert nagyon jól elfedi a piskóta hibáit és a fondant is jobban megtapad rajta, illetve ennek köszönhetően lesz majd olyan szép sima. 

Fondant

        Elérkeztünk a legmacerásabb részhez. Első lépésként az edényt és a keverő eszközt is kenjük meg vastagon vajjal, ez sok problémától ment meg :)
  1. A szép fehér pillecukrokat egy nagy tálba szórjuk, majd a víz és a vaj hozzáadásával mikrohullámú sütőben 2 perc alatt megolvasztjuk. Kb fél percenként kevergessük meg, akkor jó, amikor már teljesen sima.
  2. Az átszitált (!) porcukor felét egyből hozzákeverjük.
  3. A már előzőleg vajjal megkent és porcukorral megszórt asztalra borítjuk a masszát, és addig gyúrjuk, amíg nem lesz elasztikus, jól formálható, gyurmaszerű anyag.
  4. Most jöhet a színezés: 2 részre osztjuk a masszát, az egyikbe pár csepp kék festéket nyomunk, jól eldolgozzuk. Ha nem elég élénk színű, adhatunk még hozzá. Azért nem ajánlom a folyékony, "víz állagú" festéket, mert tönkreteszi a fondant állagát, s ha ezután + porcukorral próbáljuk menteni, könnyen túl keménnyé válhat. De ez csak az én tapasztalatom :)
  5. A massza másik részét még két egyenlő részre osztjuk, s azokat is külön külön, az előző eljárás szerint színezzük.
A logó készítése  
  1. Keressünk a neten egy Superman logót :D
  2. Nem tudom, mennyire voltam szakszerű, de én egy darab sütőpapírt tettem a laptopom monitorjára, majd azt ceruzával szépen körberajzoltam. Nagyon jó szolgálatot tett a cukormasszával való munkám során a szilikon lap, amin nagyon egyszerűen lehet nyújtani, és a legjobb benne, hogy nem ragad le az anyag! (Ezúton is köszönöm, Gabika :*) 
  3. A sárga masszát kinyújtjuk, majd a sablont ráhelyezve egy éles késsel körbevágjuk.



    4. A piros része valamivel macerásabb, nekem mégis ez a kedvencem!



5. Az így kapott 2 formát óvatosan egymásra helyezzük.



 6. Már csak a lényeg maradt hátra: jöhet a kék fondant! Itt nem mertem kockáztatni, megint a vajjal való lekenéssel kezdtem el nyújtani.



7. A kinyújtott tésztánkat helyezzük a tortára. szépen, finom mozdulatokkal simítsuk el, hogy sehol se legyen gyűrődés rajta, majd a felesleget egy éles késsel vagy pizzavágóval távolítsuk el.



8. Utolsó lépésként helyezzük a közepére a logót.


 Tipp: A maradék cukormasszát felhasználhatjuk más sütemények díszítésére, fagyasztóban sokáig eláll.

Remélem tetszett a receptem és meghoztam a kedveteket a sütéshez! Köszönöm a megtekintést! :)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése