2015. április 30., csütörtök

Házi pizza

Mindig olyan magas tudománynak találtam a pizzakészítést, ezért nem is volt kedvem foglalkozni vele... egészen addig, amíg nem találtam egy nagyon egyszerű receptet :) Tegnap este próbáltam ki, nagy sikert aratott! Próbáljátok ki Ti is ;)

Hozzávalók:
 A tésztához:

  • 40 dkg finomliszt
  • 2 tk instant élesztő
  • 3 dl meleg víz
  • 2 ek olaj
  • 1 tk cukor
  • 1 tk só
A szószhoz:
  • 3 ek sűrített paradicsom
  • 2 ek ketchup
  • 1 tk oregánó
  • 1 ek olaj
  • 1 kk só 
  • 3-4 gerezd apróra vágott fokhagyma
Feltét:
 Ezt bátran lehet variálni ízlés szerint.
  •  trappista sajt
  • brokkoli
  • csíkokra vágott sonka
  • szalámi
  • csípős paprika
Elkészítés
  
Egy nagyobb edénybe öntjük a vizet, majd elkeverjük benne a cukrot és az élesztőt. 15 percre félretesszük. Ezután hozzáadjuk az olajat és a sót, majd apránként a lisztet, s addig dagasztjuk, amíg szép rugalmas tésztát nem kapunk. Konyharuhával fedjük le, majd 1 órán keresztül kelesszük.


Ez idő alatt elkészíthetjük a pizzaszószt: nincs más dolgunk, mint összeadni a hozzávalókat és alaposan elkeverni.


Amint a tészta megkelt, lisztezett felületen elkezdhetjük kinyújtani. Én két részre osztottam a tésztát, mivel csak egy pizza volt tervben, így a másik fele a hűtőben várja a sorát :)


A kinyújtott tésztát tegyük olajjal kikent sütőlapra, simítsuk el rajta a szószt és máris rákerülhetnek az ízlés szerint kiválasztott feltétek. Előmelegített sütőben, 200 fokon 15-20 percig sütjük.






     

Jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése