2015. január 16., péntek

Sárgarépa-krémleves

       Az utóbbi napokban már annyira jólesett volna egy kis leves a gyomromnak, de idő hiányában még csak gondolni sem nagyon mertem a főzésre. Aztán mikor megláttam, hogy akciós a sárgarépa, úgy éreztem, hogy főznöm kell! :D Így született meg ez a könnyű és nagyon jóízű leves.

Hozzávalók:
         - fél kg friss sárgarépa
         - 1 kisebb petrezselyemgyökér
         - 2 gerezd fokhagyma
         - 1 tk szárított petrezselyemzöld
         - 1 pohár natúr joghurt/kefir
         - só, bors ízlés szerint
         - 1 ek olívaolaj

Elkészítés:
       A zöldségeket meghámozom, felszeletelem. Egy leveses fazék aljára öntök pár csepp olajat, majd a zúzott fokhagymagerezdeket pár másodperc alatt megfuttatom rajta. Erre jöhetnek a zöldségek! Alaposan átforgatom őket, ízesítem. Kb 5 percig kevergetem, majd 1,5 liter vizet öntök rá, lefedem és puhára főzöm. Amikor már jól megfőttek a zöldségek belekeverem a joghurtot s még 5-6 percig főni hagyom. Ezután leveszem tűzről és botmixerrel szép egyneművé turmixolom.
        Különösen finom, ha pirított kenyérdarabokat teszek bele tálaláskor, de levesgyönggyel is remek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése