2016. március 17., csütörtök

Oreo sajttorta ♥






Ezt a sütit egy kedves lányka szülinapjára készítettem el először, és látva a recept iránti érdeklődést a Facebook oldalalom és Instagramon, megsütöttem még egyszer, hogy részletesebben is megoszthassam Veletek az élkészítés menetét. :) Lehet, hogy elsőre nem tűnik annak, de nagyon egyszerű elkészíteni, mutatós,
és még annál is finomabb! 
KÖTELEZŐ!


H O Z Z Á V A L Ó K

Az alaphoz:
  • 15 db Oreo KEKSZ része
  • 12 dkg háztartási keksz
  • 5 dkg porcukor
  • 3 ek kakaópor
  • 12 dkg vaj (olvasztva)
A sajtkrémhez:
  • 60 dkg krémsajt
  • 30 dkg zsíros tejföl
  • 20 dkg kristálycukor
  • 5 db tojás
  • 2 tk vaníliás cukor
  • a keksztöltelék fele
Csokimáz:
  • 10 dkg étcsoki
  • 5 dkg vaj
  • 1,5 dl habtejszín
Díszítés:
  • 6 db keksz
  • 5 dkg vaj
  • a keksztöltelék másik fel
  • félretett csokimáz
E L K É S Z Í T É S 

Első lépésként tegyünk félre 6 db egész kekszek, ugyanis ez szolgál majd díszítő elemként.
A többi kekszet szedjük szét, kaparjuk ki a belsejét (igen, ez a nemjó móka..:D)

Készítsük el a kekszes alapot: darált háztartási keksz, kakaópor, porcukor olvasztott vaj, majd morzsoljuk bele a kekszeket, jó az, ha kicsit durva marad:)


Amint összegyúrtuk az alapot, nyomkodjuk kapcsos tortaforma aljára, majd süssük 180 fokon kb 15 percig.


A tapasztalatok alapján 15 perc bőőőőőven elég a sajtkrém elkészítéséhez. A tojáson kívül minden hozzávalót egy nagy tálba teszünk, kézi habverővel simára keverjük. Egyenként adjuk hozzá a tojásokat, mindegyiket jól keverjük el benne, de ne feledd, itt nem az a lényeg, hogy habos legyen :)
A végén hozzáadtam a keksztöltelék felét (egyébként lényegtelen, mikor adjuk hozzá), illetve 1-2 kekszet elmorzsoltam még benne, szerintem nagyon jól mutat a fehér sajtrétegben a csokis "keksztörmelék" :D


Az elősütött kekszalapot formával együtt szorosan csomagoljuk alufóliába, majd tegyük egy tepsibe. Tudom-tudom-tudom-tudom én panaszkodtam egy régebbi bejegyzésben, hogy ez mennyire macerás módszer, de most úgy gondoltam kipróbálom, és tényleg jó! Persze, nem azt mondom, hogy nem fogok az egyszerűbb módszerhez nyúlni máskor, de kell a tapasztalat és a változatosság :)

Visszatérve a  tényálláshoz: öntsük a sajtos cuccot a kekszalapra, majd mielőtt sütőbe tennénk, öntsünk vizet a tepsibe, kb félig lepje el a formát, amiben sül a sütink. Remélem érthető, nagyon igyekeztem :)
 süssük 160 fokon kb 1 óra 20 percet.

Ha elkészült, tegyük hűtőbe kb 3-4 órára, a lényeg, hogy teljesen lehűljön és pihenjen kicsit.

Díszítés: a tejszínt forraljuk fel, tegyük bele a csokit és a vajat, kevergessük, olvadjon fel benne. 2 evőkanálnyit tegyünk félre. (Ezzel csorgatjuk körbe a szélét)

Egyenletesen oszlassuk el rajta a csokimázat, a félretett részt pedig öntsük zacskóba, majd díszítsük vele a szélét, valahogy így :
(nem ez életem képe, de nézzétek el, iszonyat nehéz volt fél kézzel fotózni :D)



A keksztöltelék félretett részét keverjük ki a puha vajjal. Kevés krémet kapunk, de bőven elég a díszítéshez, ami egyben a keksz fixálására is szolgál. Teáskanállal tegyünk 12 kis gombócot a torta szélére, majd szúrjuk bele a félbevágott kekszeket.






 Azt hiszem, elkészültünk! Remélem tetszett és Te is kipróbálod :)

csóóóóóók

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése