2016. március 5., szombat

Bounty torta sütés nélkül





         Mostanában igencsak megsokasodott a tennivalóim amúgy is extra magas száma, de nem feledkeztem meg a sütésmentes sütik sorozatának folytatásáról.:) Rendhagyó módon ez egy remek példa arra, hogy azért valljuk be, egy elsőre talán egyszerűnek tűnő sütemény is lehet bonyolult. A belefektetett idő hátránya az első harapásnál eloszlik majd, ezt garantálom! A csoki-kókusz kombináció nálam alapból telitalálat, s ezt a tömör cukormámort egy légies mousse lazítja fel. Mennyei finooooom.

Ez a süti most azért is különleges, mert a kísérletezéseimet magasabb szintre emelve ezt most teljesen egyedül találtam ki, ami nem kis kihívást jelentett. Ez lett a végeredmény, fogadjátok sok szeretettel. :)


H O Z Z Á V A L Ó K

Kekszes alap:
  • 30 dkg darált háztartási keksz
  • 1,5 dl tej
  • 3 ek kakaópor
  • 12 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  •  2 csepp rumaroma (elhagyható)
Kókuszkrém:
  • 1,2 dl habtejszín
  • 7 dkg cukor
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 2 ek liszt
  • 2 ek porcukor
  • 1,5 dl tej
Csokoládés zselé:
  • 5 dkg étcsokoládé
  • 1,5 dl tej
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 3 ek kakaó
  • 10 g zselatin
Kókusz mousse:
  • 10 dkg fehér csokoládé
  • 3 tojássárgája
  • 7 dkg porcukor
  • 2,5 dl habtejszín
  • 2 ek kókuszreszelék
  • 10 g zselatin
Csokoládé mousse:
  • 18 dkg étcsokoládé
  • 3 tojássárgája
  • 7 dkg porcukor
  • 3 dl habtejszín
  • 10 g zselatin
E L K É S Z Í T É S 

1. A kekszes alapot már megcsináltuk párszor ;) de itt a leírás az előző receptből: a hozzávalókat összemelegítjük a vaj teljes felolvadásáig, majd a kekszre öntjük azt. Alaposan elkeverjük, morzsalékos állagú „tésztát” kell kapnunk. Az így elkészült anyagot egy csatos tortaforma aljára nyomkodjuk, majd mehet a hűtőbe.

2. Kókuszkrém: a lisztből, porcukorból és a tejből főzzünk egy pudingszerű krémet. A tejszínt forraljuk fel, majd keverjük bele a kristálycukrot illetve a kókuszreszeléket. Ezután nincs más dolgunk, mint összekeverni a 2 krémet és már kenhetjük is a kekszes alapra. Ezt a pudingos megoldást utólag kísérleteztem ki, mivel maga a kókusz-tejszín-cukor "krém" nagyon száraz, így kellett valami, ami kicsit élvezhetőbbé teszi. És ez jó lett! :)


3. Most csinálunk egy csokimázat, ami a zselatintól olyan, de olyan fényes lett, hogy fotózás közben láttam magam a torta felületén :D EZ MÁR VALAMI!

A zselatint 3 evőkanál hideg vízzel egy pohárban megduzzasztjuk.
A többi hozzávalót egy kis lábasban melegítsük teljes elolvadásig. Olvasszuk meg a zselatint mikróban, majd vékony sugárban csorgassuk a csokimázba. Mielőtt a sütire öntenénk, mindenképp szűrjük le.
Osszuk 2 egyenlő részre a csokinkat, az első felét öntsük szép egyenletesen a kókuszos krémre, majd tegyük hűtőbe legalább 2 órára.

4. Kókusz mousse: a zselatint a megszokott módon hideg vízben duzzasszuk meg. A fehércsokit olvasszuk meg gőz fölött, keverjük el a tojássárgákkal és a kókuszreszelékkel.
A tejszínt a porcukorral verjük kemény habbá, finoman keverjük el a kókuszos-tojásos-olvasztott csokival. Kicsit folyékonynak tűnhet, de a krémünk jó lesz ;) Utolsó lépésként a felolvasztott zselatint vékony sugárban csorgassuk bele, és azonnal simítsuk a sütink tetejére. Jól hűtsük le, tegyük hűtőbe minimum egy órára.

5. Csokis mousse: ugyanaz a menet, mint az előzőnél - olvasztott csoki+ tojássárgája, porcukor+tejszín, majd az "összegeket" is keverjük el szépen. Az olvasztott zselatint is ugyanilyen módon dolgozzuk bele. 
Simítsuk a nagyon jól lehűtött sütink tetejére, majd ismét pihenés a hűtőben :)
Én biztosra mentem: mielőtt ráöntöttem a csokit, kb 1 órára a fagyasztóba tettem.


6. Emlékszel még a zselatinos csokimáz második felére? Most kell majd ;) Ha megkötött az edényben, olvasszuk fel ismét és a közelről öntsük rá. ( saját hibámból tanulva hangsúlyozom: ha magasról öntöd rá feloldódhat a csokimousse és zavaros lesz a mázunk)
Gondolkoztam rajta, hogy feldíszítem a valahogy, de nem bírtam betelni a csokimáz tükörfényével így csak az oldalait paníroztam körbe kókusszal.




Remélem tetszett a receptem! Próbáld ki! ;)
csóóóóók






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése